Spring naar inhoud
logo
Gemeente
Amsterdam

Centrum Begroot | De Weteringschans

Veelgestelde vragen

Staat het antwoord op uw vraag er niet tussen? Stuur dan een e-mail naar centrumbegroot@amsterdam.nl.

Wij zullen uw vraag dan zo snel mogelijk beantwoorden!

De site werkt niet. Waar moet ik dit melden?

Het spijt ons dat u problemen ondervindt met de site. We willen dit natuurlijk zo snel mogelijk oplossen. Graag ontvangen wij een e-mail via centrumbegroot@amsterdam.nl met daarin een korte uitleg waar in het proces het mis gaat, evt. een screenshot van de foutmelding/de pagina, op welk apparaat dit gebeurt (computer, tablet of telefoon) en in welke internet browser (chrome, internet explorer, firefox, safari, etc). Hoe vollediger u uw probleem omschrijft, hoe sneller we u kunnen helpen. Ons team zit paraat om problemen zo snel mogelijk op te lossen!

Ik wil graag stemmen op plannen uit een andere buurt dan de buurt waarin ik woon. Kan dat?

Nee, helaas. Bewoners van 12 jaar en ouder kunnen alleen stemmen op plannen in hun eigen buurt.

Ik woon in Centrum maar heb geen stemcode ontvangen, hoe kan ik alsnog meedoen?

Wat vervelend! Het kan zijn dat de bezorging van de brieven vertraging heeft opgelopen. Ook kan het zijn dat u in Basisregistratie Personen (BRP) een 'indicatie geheim' en/of adresblokkade hebt. In dat geval hebben we uw adresgegevens niet kunnen opvragen en heeft u geen stemcode ontvangen. Had u wel een brief moeten krijgen en wilt u alsnog meedoen? Stuur dan een e-mail naar centrumbegroot@amsterdam.nl en dan kijken we wat we kunnen doen.

Ik heb mijn persoonlijke stemcode ingevuld, maar het lukt niet om te stemmen. Wat nu?

Een stemcode bestaat uit 12 tekens (cijfer en letters) en is hoofdlettergevoelig. Controleer nogmaals of je alle tekens juist hebt overgenomen. Lukt het nog steeds niet? Stuur dan een e-mail naar centrumbegroot@amsterdam.nl en dan kijken we hoe we u kunnen helpen.

Hoe weet ik zeker dat mijn stem is opgeslagen?

Uw stem is goed opgeslagen als u in stap 4 een bevestiging ziet die zegt; ‘Gelukt, u heeft gestemd!’. Het stemmen werkt in 4 stappen;

- In stap 1 kiest u uw favoriete plannen.
- In stap 2 controleert u in het overzicht of u tevreden bent met uw gekozen plannen.
- In stap 3 vult u de stemcode in die u per post hebt ontvangen waarna u klikt op de knop ‘Stemmen’.
- In stap 4 ziet u de bevestiging dat uw stem gelukt is.

Kan ik voor iemand anders stemmen?

De stemcodes zijn persoonlijk geadresseerd. In principe stemt iedereen voor zichzelf. Mensen die hulp nodig hebben, kunnen worden ondersteund bij het invoeren van hun unieke code als zij dat op prijs stellen. Neem daarvoor contact met ons op of kom naar een van de bijeenkomsten die organiseren.

Krijgen de indieners van de winnende plannen het bedrag meteen op hun rekening gestort?

Nee, dat gaat niet zo snel. Eerst wordt gekeken wie het plan gaat realiseren. In sommige gevallen is dat de gemeente zelf, in andere gevallen een bewoner of een maatschappelijke organisatie. Dat hangt helemaal af van de aard van het plan! Ook zijn we gebonden aan Europese aanbestedingsregels, wat inhoudt dat we boven een bepaald bedrag 3 offertes moeten aanvragen en het niet vanzelfsprekend is dat de indiener ook het plan gaat uitvoeren.

Login om verder te gaan

Hou mij op de hoogte




Geef mij een nieuwe code

Annuleren