Spring naar inhoud
logo
Gemeente
Amsterdam

Centrum Begroot

Veelgestelde vragen

Staat het antwoord op uw vraag er niet tussen? Stuur dan een e-mail naar centrumbegroot@amsterdam.nl

Wij zullen uw vraag dan zo snel mogelijk beantwoorden!

Ik ben geen bewoner van Centrum, maar wil wel graag een plan insturen. Kan dat?

Ja, dan kan. Iedereen mag een plan insturen als het een plan is voor Centrum. De bewoners van Centrum bepalen uiteindelijk welke plannen er in hun buurt worden uitgevoerd.

Ik ben niet zo handig met computers. Kan ik mijn plan op een andere manier indienen?

Als u het lastig vindt om online te stemmen, vraag dan hulp van vrienden, familieleden of buren. Ook kunt u voor hulp een WhatsApp-bericht sturen naar 06 13 90 39 83 of 06 82 23 66 96. Houdt dan de brief met de persoonlijke stemcode bij de hand.

Ik heb een plan ingediend, maar ik wil mijn plan graag wijzigen. Kan dat?

U kunt uw plan aanpassen zolang de planindienfase loopt. U moet hiervoor ingelogd zijn met het e-mailadres waarmee u uw plan heeft ingestuurd.

Lukt het niet mail dan naar centrumbegroot@amsterdam.nl en dan helpen we u graag verder.

Hoe kan ik mijn ingediende plan op delen, bijvoorbeeld op mijn Facebookpagina, Twitter, Whatsapp?

Op uw planpagina vindt u rechts bovenaan onder het kopje ‘Deel dit voorstel’ knoppen om uw plan te delen via Facebook, Twitter en e-mail. U kunt natuurlijk ook de URL van uw planpagina kopiëren uit de adresbalk van uw internet browser, en deze zelf delen met buurtgenoten.

Hoe veilig is deze site?

De gemeente neemt beveiligingsmaatregelen om misbruik van en ongeautoriseerde toegang tot persoonsgegevens te beperken.

Meer weten over privacy en beveiliging van persoonsgegevens? Lees dan onze privacyverklaring.

Waarom heb ik geen wachtwoord nodig om in te loggen?

Uit gebruiksvriendelijkheid werkt deze site zonder wachtwoorden. U hoeft geen wachtwoord te onthouden om toegang te hebben tot de site. Bovendien vinden wij het veel veiliger om geen wachtwoorden op te slaan van onze gebruikers. Op die manier kunnen wij de privacy het beste waarborgen.

Inloggen kan nu door via de knop ‘aanmelden’ direct rechts onder de menubalk uw e-mailadres in te vullen. U ontvangt dan een e-mail met een link waarop u kunt klikken (een zogeheten login-token), waarna u ingelogd bent. Dit hoeft u maar één keer te doen, want hierna blijft u bij elk volgend bezoek aan de site gewoon ingelogd!

Waarom is de inlog/registratielink maar 48 uur geldig?

Voor uw eigen veiligheid is de link in de ontvangen e-mail maar 48 uur geldig. Na registratie herkent onze server telkens wanneer u inlogt weer dat u het bent. Wel zo makkelijk!

De site werkt niet. Waar moet ik dit melden?

Vervelend dat u problemen ondervindt met de site. We willen dit zo snel mogelijk oplossen. Mail naar centrumbegroot@amsterdam.nl. Vertel kort waar het mis gaat (welke stap in het proces) met, indien mogelijk, een screenshot van de foutmelding/de pagina. Vertel ook op welk apparaat dit gebeurt (computer, tablet of telefoon) en in welke internet browser (chrome, internet explorer, firefox, safari, etc). Hoe vollediger u uw probleem omschrijft, hoe sneller we u kunnen helpen.

Ik woon in Centrum maar heb geen stemcode ontvangen, hoe kan ik alsnog meedoen?

Het kan zijn dat de bezorging van de brieven vertraging heeft opgelopen. Ook kan het zijn dat u in de Basisregistratie Persoonsgegevens (BRP) een 'indicatie geheim' en/of adresblokkade hebt. In dat geval hebben we uw adresgegevens niet kunnen opvragen en hebt u geen stemcode ontvangen. Had u wel een brief moeten krijgen en hebt u die op 10 januari nog steeds niet gekregen? Mail dan naar centrumbegroot@amsterdam.nl.

Ik heb mijn persoonlijke stemcode ingevuld, maar het lukt niet om te stemmen, wat nu?

Een stemcode bestaat uit 12 tekens (cijfers en letters) en is hoofdlettergevoelig. Controleer nogmaals of u alle tekens juist hebt overgenomen. Lukt het nog steeds niet? Mail dan naar centrumbegroot@amsterdam.nl.

Kan ik voor iemand anders stemmen?

De stemcodes zijn persoonlijk geadresseerd. Het is de bedoeling dat iedereen voor zichzelf stemt. Uiteraard kunt u mensen die hulp nodig hebben, ondersteunen bij het invoeren van hun unieke code als zij dat op prijs stellen.

Krijgen de indieners van de winnende plannen het bedrag meteen op hun rekening gestort?

Nee. Eerst wordt bepaald wie het plan gaat realiseren. In sommige gevallen is dat de gemeente zelf, in andere gevallen een bewoner of een maatschappelijke organisatie. Dat hangt af van de aard van het plan.

Lukt het niet om in te loggen met uw stemcode?

Soms lukt het niet om in te loggen met uw stemcode. U kunt het beste de browsers Google Chrome of Mozilla Firefox gebruiken. Deze browsers werken het beste om in te loggen.

Login om verder te gaan

Hou mij op de hoogte




Geef mij een nieuwe code

Annuleren