Het plan is haalbaar, omdat het de verbinding in het gebied bevordert.
Stichting De Goede Zaak Amsterdam gaat de strijd aan tegen de monocultuur. De bijzondere en diverse winkels en horecagelegenheden in de Amsterdamse Binnenstad brengt de stichting onder de aandacht met het keurmerk “De Goede Zaak Amsterdam”.
Vandaag de dag kun je als bezoeker in een winkelstraat in een andere populaire stad zomaar het gevoel hebben dat je over de Kalverstraat loopt. Het centrum van Amsterdam is het domein geworden van ketens en toeristenwinkels. Waardoor Amsterdam de eigenheid verliest die de stad in eerste instantie zo bijzonder maakt. Economische monocultuur, de keerzijde van globalisering. Daar wil De Goede Zaak Amsterdam iets tegenover zetten.
Ik heb de binnenstadwinkels in 35 jaar tijd van uiteen en divers zien afglijden naar Nutella-Wafel-IJszaken, badeendjes, vape/belwinkels, Snoepwinkels en Stroopwafelzaken waar ze 14,00 het stuk kosten. Wordt echt tijd dat we weer naar divers en uiteen gaan, ipv toeristenmeuk.
Goed idee. Goede ondernemers hebben zo'n moreel steuntje in de rug hard nodig.
Heel goed idee. Misschien een nieuw - opvallender - beeldmerk laten vormgeven? Zodat we het echt opmerken als we langs zo'n winkel komen.
Besturen is vooruitzien, dat is in de Amsterdamse binnenstad niet gebeurt zoals in velen andere historische binnesteden van Europa.
De uitholling van de functie-diversietijd is met name door de vrije marktwerking en kapitaalkrachtige ondernemingen en ondernemers die dit wel zagen ten volle benut.
Tijd voor een tegengeluid dat krachtig is en de status van de ondernemingen die zich wel onderscheiden een podium biedt en ondersteuning geeft.
Wil je op de hoogte gebracht worden wanneer er een nieuwe fase van start gaat? Laat dan je gegevens achter.